Inwonerpeiling gemeentelijke communicatie en participatie 

Welke media en communicatiekanalen gebruiken inwoners het liefst? Is de communicatie van de gemeente begrijpelijk genoeg? En hoe tevreden zijn inwoners over hoe de gemeente ze betrekt bij plannen? Antwoorden op die vragen (en meer) zoekt de gemeente tijdens een speciale inwonerpeiling over de gemeentelijke communicatie en participatie. In de eerste twee weken van oktober kunnen inwoners via www.twenterand.ikpraatmee.nl laten weten wat ze ervan vinden. Met de resultaten uit de peiling wil de gemeente de communicatie verbeteren.

De gemeente communiceert op allerlei manieren met inwoners, ondernemers en organisaties. Naast de gemeentelijke pagina in de Toren van Twenterand, is er uiteraard de website www.twenterand.nl. Ook plaatst de gemeente regelmatig berichten op de diverse social media, waaronder Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Maar doet de gemeente dat op een goede manier of kan het beter? En via welke kanalen willen inwoners het liefst geïnformeerd worden? Vragen die in de online inwonerpeiling van oktober centraal staan. Deelnemers aan de peiling maken kans op een van de vijf cadeaupakketten met lokale lekkernijen ter waarde van 20 euro.